Asfalt ve Beton Makinaları İthalat İhracat Sanayi Ticaret Limited Şirketi 

 

 Ana.Sayfa 

 

Bitüm Ekipmanları

·         Polimer Modifiye   Bitüm  Plentleri

·         Emülsiyon Plentleri

·         Kızgın Yağ Isıtıcıları

·         Distribütörler

 

 Beton Ekipmanları

·         Sulama , MCP

·         Havaalanı, Yol, CSP

·         Muhtelif, MP

·         Finişer Referansları

 

Haberler  

 

 Şantiyelerden...

 

                İSFALT İSTANBUL ASFALT FABRİKALARI A.Ş.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İktisadi Teşekkülleri'nden biri olan İstanbul Asfalt Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş. (İSFALT), İstanbul Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin asfalt ihtiyacını karşılamak amacıyla 1986 tarihinde kurulmuştur.

İstanbul'un büyümesine paralel olarak kendini yenileyen İSFALT, 2000'li yıllarda Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu arasında yer almayı başarmıştır.

İstanbul giderek artan nüfusu ve genişleyen coğrafi yapısıyla her geçen gün daha fazla asfalta ihtiyaç duyulan bir metropol. Bu metropolün asfalt ihtiyaçlarına cevap verebilmek için güçlü ve gelişmiş bir teknolojiyle, yüksek kalitede üretime sahip olmanız gerekmektedir.

İSFALT, asfalt gibi yolların en temel hammaddesini ileri teknolojiyle donatılmış tesislerinde, kalite hassasiyeti daima ön planda tutarak üretmektedir. 5 ayrı fabrikasında toplam 11 plentle (asfalt üretim tesisi) şehrin asfalt talebin önemli bir kısmını karşılamaktadır. Yenilikçi ve rekabete açık şirket kültürüyle, üniversitelerimiz ve TÜBİTAK ile yürüttüğü ortak projelerle asfalt sektörüne öncülük etmektedir.

Asfalt üretim kapasitesi açından İstanbul'un asfalt ihtiyacının %70'ini karşılayan İSFALT, 2000 ton/saat kapasitesi ve yıllık ortalama 3.500.000 ton asfalt üretimiyle de, Türkiye'nin ve Avrupa'nın en büyüklerinden birisi olma özelliğini taşımaktadır.

İSFALT İstanbul’da yaşanan bu tür sorunlara çözüm bulmak amacı ile modifiye asfalt üretmektedir. İSFALT’ın modifiye asfalt uyguladığı bazı yollar şunlardır: E-5 karayolu Okmeydanı-Haliç arası, Piyalepaşa, Kasımpaşa Bahariye Caddesi, Fatih Atatürk Caddesi, Bayrampaşa Otogar-Metris arası, Arnavutköy duble yolu, Altunizade Mahir İz Caddesi ve Altunizade Kavşağı-Harem Kadıköy ile Göztepe yol ayrımları arası.

Modifikasyonun Amaçları :

Üstyapı kaplamalarında sıcak karışım uygulamalarında görülen en belirgin bozulma tipleri:
- Yorulma çatlakları
- Termal çatlaklar
- Tekerlek izi oluşumu
- Diğer kalıcı plastik deformasyonlardır.

Bu tür bozulmaların başlıca nedenleri karayollarındaki tekrarlanan ağır trafik yükleri, iklim şartlarının yıl içinde büyük değişiklikler göstermesi, bölgesel iklim farklılıklarının Bitümlü Sıcak Karışım dizaynlarında ve bağlayıcı tipi seçiminde fazla dikkate alınmaması ve karışım özelliklerinin ihtiyaca karşılık verememesidir.

 İSFALT, asfalt üretimini 5 fabrikasında bulunan 11 plentle gerçekleştirmektedir. Aydınlı Asfalt Fabrikası 3, diğer fabrikalarsa 2’şer plentle (asfalt üretim tesisi) faaliyet göstermektedir. Sürekli teknolojisini yenileyen ve dünyanın en gelişmiş teknolojilerini kullanan bu fabrikalarda, ülkemizin en kaliteli asfaltı üretilmektedir.

Habibler Asfalt Fabrikası 1986 yılında 70.000 m2 büyüklükteki bir arazi üzerinde 150 ton/saat kapasite ile üretime başladı.

Türk belediyecilik tarihinin en büyük plentinin kurulmasıyla üretim kapasitesi 600 ton/saate çıkan fabrika, Türkiye'nin en büyük asfalt üretim tesisi olmayı başardı. Yeni tesisin kurulmasıyla birlikte Habibler fabrikası İSFALT’ın kapasitesi en yüksek üretim tesislerinden biri olma özelliğini koruyor.
 

İSFALT geçmiş yıllarda Polimer Modifiyeli asfalt uygulamalarını dışarıdan hazır PMB alarak yerine getirmiş, bu sene başı itibarıyla gerek kalitenin kendi firma prensiplerine uygun olmasını sağlamak için gerekse maliyetleri kontrol etmek amacıyla kullanacağı Polimer Modifiye Bitümü kendi üretmeye karar vererek 1 adet Massenza Challenger TS (touch screen) modeli 12 t/s kapasiteli, tam otomatik , High-shear değirmenli PMB plenti ısmarlayarak Habibler şantiyesinde işletmeye almıştır. Massenza nın söz konusu plenti geçmiş yıllarda Türkiye de diğer müteahhitlerin gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında kullandıkları Challenger modelinin daha da geliştirilmiş tipidir. Bu plentte tüm kumandalar panodaki dokunmatik bir ekrandan yapılmakta ve üretim safhaları, tüm valf, pompa, karıştırıcı, helezon ve değirmenin çalışması ve çalışma değerleri takip edilebilmektedir. Diğer yandan her türlü parametreyi değiştirerek plenti hem tam otomatik hemde manuel kullanma imkanı vardır. Plentin tüm komponentleri ceketli tip ısıtmalıdır. Değirmende aynı şekilde ısıtmalıdır ancak aynı otomotiv sanayindeki kapalı devre termostatlı soğutma sistemi gibi bir sulu soğutma vardır ve belirli bir çalışma sonrası devreye girerek polimerin kesilmesi esnasında çıkan ısı neticesinde değirmenin aşırı ısınarak bitüm ve polimerin zarar görmesini engellemektedir. Bu sistem aynı değirmenin çektiği ampere göre devrini ayarlayan inverterli değirmen besleme pompası gibi sektörde sadece MASSENZA tarafından uygulanan bir sistemdir.

 İsfalt tarafından ısmarlanan plent ağırlık azalma prensibi ile çalışan tartı sistemli çift helezonlu polimer beslemelidir. 

İSFALT Massenza polimer modifiye bitüm plenti ile saatte 12 ton ve günde 24 saat çalışarak 3 ayda rekor kırarak 20,000 ton üretim yapmıştır. Bir adet Massenza PMB plenty ile 5 fabrikada bulunan 11 adet asphalt plentinin ihtiyacını karşılamaktadır, hatta İstanbul içinde ihtiyacı olan özel sector firmalarına hazır PMB satışını yapmaktadır.

 İSFALT makina kalitesi ve operasyon kolaylığı, üretilen ürünün kalitesini göz önüne alarak Massenza Challanger plentinden memnuniyetini her fırsatta dile getirmekte ve referans soran firmalara tavsiye etmektedir.