Asfalt ve Beton Makinaları İthalat İhracat Sanayi Ticaret Limited Şirketi 

 

 Ana.Sayfa 

 

Bitüm Ekipmanları

·         Polimer Modifiye   Bitüm  Plentleri

·         Emülsiyon Plentleri

·         Kızgın Yağ Isıtıcıları

·         Distribütörler

 

 Beton Ekipmanları

·         Sulama , MCP

·         Havaalanı, Yol, CSP

·         Muhtelif, MP

·         Finişer Referansları

 

Haberler  

 

 Şantiyelerden...

 

PROJE ADI              :   OTOYOL VE DEVLET YOLU BAĞLANTILARINDA ÜSTYAPI İYİLEŞTİRME, BAKIMI ONARIMI,           ASFALT BETONU AŞINMA VE BİNDER YAPIM İŞİ

                                        İZMİR - AYDIN OTOYOLU AĞIR YÜK ŞERİDİNİN KAZINIP MODİFİYE ASFALT YAPILMASI İŞİ

İŞVEREN                 :   T.C. BAYINDIRLIK VE İSKAN BAKANLIĞI, KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, 2. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ

SÖZLEŞME TARİHİ :   09.05.2005

YÜKLENİCİ             : EGE ASFALT VE MADEN İNŞAAT NAKLİYE SAN. VE TİC. A. Ş.

PROJE BİLGİSİ      :

Ege Asfalt firması genç bir firma olmasına rağmen kısa sürede Ege bölgesinde tüm idareler, belediyeler nezninde taahhütlerini yerine getirmedeki özenli çalışması ile takdir toplamış bir firmadır. Firma geçmiş yıllarda Polimer Modifiyeli asfalt uygulamalarını dışarıdan hazır PMB alarak yerine getirmiş, bu sene başı itibarıyla gerek kalitenin kendi firma prensiplerine uygun olmasını sağlamak için gerekse maliyetleri kontrol etmek amacıyla kullanacağı Polimer Modifiye Bitümü kendi üretmeye karar vererek 1 adet Massenza Challenger TS (touch screen) modeli 12 t/s kapasiteli, tam otomatik , High-shear değirmenli PMB plenti ısmarlayarak işletmeye almıştır. Massenza nın söz konusu plenti geçmiş yıllarda Türkiye de diğer müteahhitlerin gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında kullandıkları Challenger modelinin daha da geliştirilmiş tipidir. Bu plentte tüm kumandalar panodaki dokunmatik bir ekrandan yapılmakta ve üretim safhaları, tüm valf, pompa, karıştırıcı, helezon ve değirmenin çalışması ve çalışma değerleri takip edilebilmektedir. Diğer yandan her türlü parametreyi değiştirerek plenti hem tam otomatik hemde manuel kullanma imkanı vardır. Plentin tüm komponentleri ceketli tip ısıtmalıdır. Değirmende aynı şekilde ısıtmalıdır ancak aynı otomotiv sanayindeki kapalı devre termostatlı soğutma sistemi gibi bir sulu soğutma vardır ve belirli bir çalışma sonrası devreye girerek polimerin kesilmesi esnasında çıkan ısı neticesinde değirmenin aşırı ısınarak bitüm ve polimerin zarar görmesini engellemektedir. Bu sistem aynı değirmenin çektiği ampere göre devrini ayarlayan inverterli değirmen besleme pompası gibi sektörde sadece MASSENZA tarafından uygulanan bir sistemdir.

Ege Asfalt firması otoyol işi kapsamında toplam 53.000 ton modifiye bitümlü aşınma tabakası ve 2650 ton Polimer Modifiye Bitüm üretecektir. Üretim 180-185 derece de yapılmakta ve 4 pas sonrası 2 adet 50 tonluk ara stok (olgunlaştırma) tanklarına alınmakta ve ihtiyaca göre asfalt plentine beslenmektedir. Aşınma tabakası üretiminde bazalt aggrega kullanılmaktadır.

Ağustos 2005 itibarıyla işin yarısına gelinmiştir. Yapılan iş, gerek PMB üretimi gerekse yerine serildikten sonra ortaya çıkan sonuç olarak idarenin takdirini kazanmıştır.